İhsaniye Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde Akademisyen, Araştırmacı ve Yazarlar Buluştu
İhsaniye Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde düzenlenen "İmam Hatip Liseleri: Tarihsel Süreçten Günümüze Misyon ve Katkılar" başlıklı panelde alanında uzman isimler bir araya geldi. Prof. Dr. Ramazan Karakaya, İHL'lerin 1951'de halkın dini eğitim talebi doğrultusunda kurulduğunu ve din eğitiminin en güçlü kurumsal yapısı olduğunu vurguladı.
Doç. Dr. Abdullah Ceylan, İHL tarihini üç dönemde inceledi: "1950-1980 gelişim, 28 Şubat kırılması ve 2012 sonrası yeniden yapılanma." Ceylan, 28 Şubat'taki katsayı engelinin okulları zor durumda bıraktığını, ancak 4+4+4 sistemiyle toparlandıklarını ifade etti.
Araştırmacı-yazar Osman Ardıç, ilk dönem mezunlarının "öncü nesil" olarak akademiden bürokrasiye kadar pek çok alanda başarı gösterdiğini belirtti. Ardıç, "Bu nesil, İHL'lerin toplumda kabul görmesini sağlayarak bir gelenek oluşturdu" dedi.
Gazeteci-yazar Hamza Yiğit Kıymık, İmam-Hatip kavramının dini rehberlik ile topluma hitap etme becerisini birleştirdiğine dikkat çekti. ÖNDER Başkanı Çetin Özçelik ise "İmam-Hatiplik bir şuur işidir; mezunlarımız bu bilinçle topluma hizmet ediyor" diyerek paneldeki ortak görüşü özetledi.
Panel, İhsaniye Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin İHL'lerin tarihi ve misyonu hakkında detaylı bilgi edinmelerini sağlarken, okulun bu tür akademik etkinliklere ev sahipliği yapmaya devam edeceği bildirildi.